120526

Ja, jag kan inte säga annat än att ens vänner kan få en på bättre tankar i alla lägen, tro det eller ej, jag hade en riktigt bra dag och kväll igår. När 2012 började hade jag som "nyårslöfte", om man nu vill kalla det så, att jag skulle välja bort människor i mitt liv som bara stjäl min energi och får mig att må dåligt. Det har jag lyckats med så himla bra, nog det enda jag lyckats bra med under 2012. Jag umgås bara med människor som gör mig glad och så fort jag märker att någon inte uppskattar mig som jag är, då lägger jag helt enkelt inte mer energi på den personen. Jag kräver inte mer av en människa än att den ska respektera mig och tycka om mig för den jag är, så enkelt är det.

Gårkvällen var skitrolig. Jag och Isabelle, min sanna vän, gick på krogen. Jag var typ helt nykter, man kan ha roligt när man är nykter, jag lovar. Vi gick först till Aveny, sedan vidare till Jacs och till sist Dalton. Alla tycker att vi är konstiga som hänger på Daltons, men själv tycker jag att alla andra konstiga som inte hänger på Dalton. Det står jag för. Jag har bara haft roligt när jag varit på Daltons. Där är alla sig själva och man kan prata med vem man vill utan att känna sig konstig, nu för tiden är man nämligen konstig när man är trevlig och pratar med okända personer. Vi raggade upp några uppsalakillar som vi hängde med efter att krogen hade stängt, det hade aldrig kunnat inträffat om vi hade gått på tex Memento, för där pratar man inte med okända människor förstår ni.
Vi snurrade runt i staden ett bra tag innan vi gick och käkade på, allas kära Donken. Vid 5 tog vi en taxi hem, det var nog den skönast taxischafföre som körde, utan överdrift. Vi slocknade vid halv 6- 6.
Berättelsen kanske inte låter så mycket för världen, men roligt hade vi, det är huvudsaken.


När man kan gå utan jacka på sig under kvällarna, då är det sommar !

Kommentarer
Postat av: sofiahassan - Civilingenjörsstudent

älskar citatet i din header :)

2012-06-03 @ 18:21:23
URL: http://sofiahassan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0